niedziela, 25 września 2011

Inspekt na zimę

Boję się zimy. A właściwie to tego, co mróz może zrobić moim drzewkom. Przy pierwszych spadkach temperatur pomyślałem o zrobieniu inspektu dla klonów, wiązu i sadzonek wiązu – one wręcz tego wymagają.

Pierwsze podejście polegało na przyniesieniu z piwnicy starego pojemnika na śmieci i wyłożeniu go agrowłókniną, która została z poprzedniej zimy.




Po pierwsze nie wygląda to najlepiej, a po drugie nie zmieszczę tu wszystkich drzewek, które chcę zabezpieczyć.

Musiałem zatem coś kupić, by zabezpieczyć drzewka. Zaczęło się od zakupu agrowłókniny zimowej w Praktikerze.



Potem przyszła pora na pojemnik. Chciałem by był plastikowy i jak najbardziej przezroczysty. Kupiłem pojemnik serii SAMLA w IKEA: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60206319/#/90102971 (największy możliwy o pojemności 130l). Pojemnik ma kółka, dzięki czemu nie trzeba go podnosić, by go przemieścić. Można je zamontować tak, by przesuwać pojemnik wzdłuż osi równoległej do dłuższego lub krótszego boku.


Praca
Potrzeba do tego bardzo dużo miejsca, by zrobić to wygodnie. Podchodziłem do zrobienia tego dwa razy, za pierwszym razem dość niechlujnie wyszło, więc musiałem poprawić i wyszło wręcz perfekcyjnie.

Najpierw wkładamy agrowłókninę tak, by płasko leżała na dnie pojemnika. Należy ustawić ją tak, by jej krawędzie były równoległe z krawędziami pojemnika oraz by była symetrycznie ustawiona względem krótszego boku (i agrowłókniny, i pojemnika). Ważne jest także, by przy krótszym boku zostawić jakiś margines – agrowłóknina powinna trochę wystawać w dół.

Potem należy użyć szpilek i wszystko zacząć spinać i zaginać tak, by ładnie wyglądało i by konstrukcja była w miarę sztywna. Część agrowłókniny posłuży za przykrycie, więc ją też należy spiąć, najlepiej tak, by podczas przykrywania lub odkrywania nie trzeba było się martwić o to, że cała konstrukcja się rozleci.

Nie trzeba do tego wykonywać żadnego cięcia! Szkoda by było pociąć agrowłókninę i potem tego żałować – zawsze będzie można wykorzystać ją ponownie.



Włożyłem drzewka dla przykładu. Najpierw przykryłem plastikową przykrywką, a następnie agrowłókniną.



Tak to będzie wyglądało zimą:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz